maanantai 3. syyskuuta 2012

Töistä, sinne pääsemisestä ja siellä pysymisestä

Nyt alkaa olla ihan oikeasti syksyistä. Pimenevät illat ovat ihan mukavia.

Tänään oli työpaikalla saunailta. En oikein tiedä, minkä takia. Ehkä sen takia, kun kesäretki jäi tekemättä. Saunaillassa pelattiin mölkkyä sateessa, syötiin pizzaa, pelattiin korttia ja huomattiin, että sauna ei ollut päällä. Pääsinpähän ajoissa kotiin.

Puoliso käy nyt töissä ja tekee melko varhain alkavia päiviä. Minä olen sen vuoksi kannustettu menemään pyörällä töihin myöskin epävakaisella säällä. Onneksi omistan kahdet farkut. Ajattelin, että toiset voisivat asua työpaikalla ihan vaan varmuuden vuoksi. Tänään oli ainakin hyödyllistä ottaa ne molemmat mukaan. Työpaikalla asuu myös yksi minun omistama pyyhe, joten siellä pääsee tarvittaessa suihkuun. Ja minulla on ikioma vaatekaappi.

Seuraavasta työsopimuksesta olisi muuten tulossa aika pitkä, mikäli ehdotettu jakso menee läpi. Töitä onneksi riittää ja rahaa on kuin roskaa...ainakin noissa hankkeissa, mille tekisin töitä. Minun myös käskettiin koota "perustelu työsuhteeni vakinaistamisesta". En välttämättä usko, että minua valitaan vakinaistettavien joukkoon, mutta on mukava, että työnantajat kuitenkin muistavat miettiä sitä lähes automaattisesti. Onhan heillä tosin syytäkin, koska kohta on täynnä neljä vuotta tällaista vakituista määräaikaisuutta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti